fbpx

התחלתם עבודה חדשה בהייטק? זה מה שאתם צריכים לדעת לגבי הפנסיה שלכם

אסטרטגיות חשובות למקסום הזכויות הפנסיוניות שלכם בעבודה החדשה.

 

ברכות על התפקיד החדש! בטח יש התרגשות באוויר לצד לא מעט ציפיות ושאלות שעולות על עתידכם בחברה החדשה. אמנם לא נוכל לענות על הכל אבל לפחות בנושא אחד נוכל לעשות לכם סדר כדי שתוכלו להפיק ממנו את המקסימום – הפנסיה שלכם.

 

הרגע המשמעותי הזה בקריירה שלכם הוא לא רק התחלה חדשה אלא גם זמן קריטי להנחת בסיס איתן לעתיד הפיננסי שלכם. הבנת המורכבות והמשמעויות השונות של תוכניות פנסיה היא חשיבות עליונה, שכן הן ימלאו תפקיד משמעותי בשנות הפרישה שלכם. במדריך שהכנו עבורכם תלמדו על היבטים פנסיוניים שונים שיעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות ששוות זהב בטווח הארוך.

נתחיל עם סקירה מקיפה של זכויות הפנסיה

מסגרת חוקית והפקדות

כל עובד בישראל, בין אם שכיר או עצמאי, חייב בהפקדת כספים לפנסיה. זכות זו מעוגנת בחוק וכוללת תנאים שונים בהתאם לסוג ההעסקה והיקפה. שיעור ההפקדה המינימלי כיום לחיסכון פנסיוני עומד על 18.5%, כאשר 6% מהכספים מופקדים על ידי העובד ו-12.5% הנותרים על ידי המעסיק. עקרון יסוד זה מדגיש את המשמעות של הפרשות לפנסיה כאבן יסוד בביטחון הפיננסי שלכם.

רקורד תעסוקתי או עבודה ראשונה?

לאלו שעומדים בפתחה של עבודה חדשה ללא חיסכון פנסיוני קודם, חשוב לציין כי הזכאות להפקדות לפנסיה מהמעסיק החדש מתחילה רק לאחר חצי שנה. מצד שני, אם אתה עוברים מתפקיד שבו כבר צברתם חיסכון פנסיוני, המעסיק החדש שלכם מחויב להתחיל להפקיד לפנסיה שלכם בתוך שלושה חודשים מתאריך תחילת ההעסקה או עד סוף שנת המס הנוכחית. תלוי מה בא קודם.

הבחירה היא שלכם

למרות שמקובל שמעסיקים מציעים ספק פנסיוני שיש להם הסדרים איתו, דעו שאינכם מחויבים להיענות בחיוב להצעה זו. יש לכם את הזכות להמשיך עם החברה המנהלת את הפנסיה הקיימת שלכם – זוהי ההחלטה הבלעדית שלכם והיא עשויה להיות בעלת השלכות משמעותיות על תנאי החיסכון, דמי ניהול בקרן הפנסיה ועל עתידכם הפיננסי. התייעצות עם סוכן ביטוח פנסיוני מורשה ומקצועי יכולה להציע תובנות לגבי האם המעבר מהווה יתרון בהתבסס על הנסיבות האישיות והפיננסיות שלכם.

מקסימום הפקדות

מומלץ לנהל משא ומתן עם המעסיק כדי לוודא שההפקדות לפנסיה מחושבות על כל השכר שלכם, ולא רק על הבסיס. משא ומתן זה הוא קריטי מכיוון שבמקרים מסוימים, ההפקדות נעשות רק על בסיס שכר פנסיוני המחושב על שכר נמוך יותר ואינו כולל הכנסות נוספות בגין בונוסים, שעות נוספות והטבות אחרות. הבטחת הפקדות על מרבית השכר משפרת את החיסכון הפנסיוני שלכם, מאפשרת לכם ליהנות יותר מהטבות המס, ומספקת כר פיננסי חזק יותר לפרישה שלכם.

שמירה על זכויות פנסיה במהלך מעברי עבודה

להפסקת ההפקדות לפנסיה יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת על זכויותיכם הפנסיוניות, במיוחד בכל הנוגע לכיסוי הביטוחי. באמצעות הסדר ריסק חלופי בתקופה שבין עבודות ועד תחילת ההפקדות של המעסיק בעבודה חדשה תוכלו לשמור על רצף של זכויות הפנסיה שלכם ולהימנע מאובדן ההטבות והזכויות שנצברו.

חלון הזמנים הקריטי להפקדות

הצטרפות להסדר ריסק וחידוש בזמן של הפקדה לפנסיה שלכם לאחר עזיבת מקום עבודה הם קריטיים למניעת אובדן זכויות ביטוח, כולל כיסויים למקרים של אובדן כושר עבודה ומוות. הקפדה על לוחות זמנים אלו מבטיחה את שימור היתרונות החיוניים הללו ומדגישה את החשיבות של ניהול פנסיוני פרואקטיבי.

התנהלות פנסיונית מיטבית בקרב עובדי הייטק

הכירו את תקרת ההפקדות

עובדים במגזר ההייטק, משתכרים לרוב בשכר גבוה במיוחד ביחס להכנסה הממוצעת במשק. זהו נתון משמעותי בכל הנוגע לפנסיה שלכם. תקרת ההפרשות לפנסיה מקיפה עומדת כיום על 5,140 ₪ ומהווה אתגר ייחודי לבעלי הכנסה גבוהה. תקרה זו יכולה להשפיע על היציבות הפיננסית שלכם בעת הפרישה, והיא מדגישה את הצורך בהצטרפות לאפיקי חיסכון פנסיוני חלופיים הנותנים מענה להכנסה גבוהה יותר.

אבל יש פתרונות: חלופות להפקדות הפנסיוניות

בעלי שכר גבוה לא חייבים להסתפק בהפקדות נמוכות ביחס להכנסה שלהם והם יכולים למקסם את ההטבות הפנסיוניות שמגיעות להם באמצעות בחירה מושכלת של מכשירים פנסיוניים אלטרנטיביים:

 

  • קרן פנסיה כללית: אפשרות זו מתאימה לחיסכון עודף מעבר לתקרה הקבועה בחוק, ומציעה גישה גמישה לניהול הפרשות פנסיה נוספות. מוצר זה הוא גם ברירת המחדל של הפקדות גבוהות. בחריגה מתקרת ההפקדות לקרן הפנסיה המקיפה, באופן אוטומטי יתרת הכספים מועברת לקרן פנסיה כללית. עם זאת, כדאי לבחון את האפשרות הזאת מראש עם סוכן פנסיוני מומחה. 
  • ביטוח מנהלים: תוכניות אלו מאפשרות הפקדות העולות על התקרה הקבועה בקרן פנסיה מקיפה. הן מספקות גמישות נוספת וכיסוי ביטוחי אך מחייבות הערכה מדוקדקת של יחס עלות – תועלת.
  • קופת גמל: כאמצעי חיסכון פשוט ללא מרכיב ביטוחי, קופות הגמל עשויות להתאים לעובדים המעדיפים צמיחה בחיסכון על פני כיסוי ביטוחי.

 התפקיד הקריטי של מומחה פנסיוני

בחירת המוצר הפנסיוני המתאים ביותר עבורכם היא החלטה מורכבת ולכן היא מצריכה סקירה על ידי מומחה בתחום. סוכן פנסיוני מיומן, המתמחה בעיקר בניהול פנסיה לבעלי הכנסה גבוהה, יכול להציע המלצות מותאמות אישית שתואמות את המאפיינים האישיים שלכם, את היעדים הפיננסיים ואת רמת ההכנסה שלכם. בחירה בהכוונה עצמאית מבטיחה שההכוונה שתקבלו אינה תהיה תלויה בחברה כזו או אחרת ובאינטרסים עסקיים, ותהיה ממוקדת אך ורק בטובתכם.

 

צוות המומחים הפנסיוניים של cover מחויב לספק לכם שירותי ניהול ופגישה פנסיונית מותאמים אישית, מקצועיים ואמינים. אנו חברה עצמאית שאינה מחוייבת לשום חברת ביטוח ובית השקעות ולכן אנו מבטיחים שירות מקצועי ובלתי תלוי, ומוצרים פנסיוניים המותאמים בדיוק לצרכים הפנסיוניים שלכם.

 

זכרו שהתחלת עבודה חדשה היא הזדמנות מצוינת לתכנן את אסטרטגית החיסכון הפנסיוני שלכם. בעזרת מדריך זה, ועם הכוונה מקצועית ותכנון נכון, תוכלו להבטיח שהחיסכון הפנסיוני שלכם לא רק יגדל אלא גם יספק את הביטחון והשקט הנפשי שיסללו לכם דרך מיטבית לגיל הפרישה.

 

לקבלת פגישה פנסיונית לא תשלום או התחייבות מאחד המומחים שלנו, צרו איתנו קשר

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

רפורמה חדשה: מסלולי השקעה חדשים בחברות הביטוח

מה משמעות הרפורמה עבור החוסכים וכיצד תוכלו להתאים את...

שיפור תנאי הפנסיה של העובדים בעזרת cover

יתרון ארגוני בקליק: המהפכה הדיגיטלית שמקדמת את רווחת...

החגים כבר כאן – הזדמנות חשובה לביצוע בדיקת פנסיה

תקופת החגים היא כמו נקודת עצירה בלוח השנה העמוס שלנו....

לקראת החגים, כדאי שתקדישו רגע לפנסיה שלכם

למה עכשיו זה הזמן המושלם לבדיקת התיק הפנסיוני שלכם,...

בדיקת ביטוחים ועוד: מה מיוחד בפלטפורמה המובילה בשוק הניהול הפנסיוני?

בעולם הפנסיה והביטוחים, שרק הופך למורכב יותר ויותר,...