fbpx

כך תפחיתו את דמי הניהול שאתם משלמים בקרן הפנסיה

לדמי הניהול שאתם משלמים יש השפעה אדירה על הפנסיה שלכם. מעקב שוטף וניהול מקצועי, יאפשרו לכם ליהנות מדמי ניהול משתלמים ומתיק פנסיוני איכותי – אלו יובילו לעתיד פיננסי טוב יותר 

 

נושא החיסכון הפנסיוני הולך ותופס מקום חשוב יותר בתודעה הציבורית, במיוחד על רקע השינויים התכופים בשוק העבודה, העלייה בתוחלת החיים, והצורך הגובר בהבטחת מקור הכנסה יציב לאחר הפרישה. עם זאת, רבים מאיתנו עדיין לא מבינים לעומק את ההשלכות של דמי הניהול הנגבים על ידי קרנות הפנסיה ואת השפעתם המצטברת לאורך זמן, על החיסכון הפנסיוני. בדיוק בגלל זה, טוב שיש את cover – פתרון טכנולוגי ואנושי שהופך את כל ההיבט הפנסיוני לפשוט ונגיש יותר

דמי ניהול: רכיב קטן עם השפעה גדולה על החיסכון שלכם

דמי ניהול הם סכום כסף הנגבה מדי חודש ומדי שנה על ידי קרנות הפנסיה, עבור ניהול הכספים שאתם מפקידים לחיסכון הפנסיוני שלכם. מדובר באחוז קטן משווי התיק הפנסיוני שלכם, אך משמעותו הכלכלית היא עצומה. כשמדובר בחיסכון המצטבר לאורך עשרות שנים, אפילו שינוי קל באחוז דמי הניהול יכול להוביל להבדלים עצומים בסכום הכסף שתגיעו איתו לפרישה.

 

דמי הניהול נחלקים לשני סוגים:

 

  • דמי ניהול מההפקדה השוטפת – אחוז מסוים מההפקדות החודשיות שלכם לקרן הפנסיה. 
  • דמי ניהול מצבירה – אחוז מהסכום שהצטבר עד כה בחיסכון הפנסיוני שלכם.

 

ההבדל בין דמי ניהול נמוכים לגבוהים הוא משמעותי במיוחד כאשר מדובר בחיסכון מצטבר לאורך זמן. נניח, למשל, שמדובר בחיסכון של 30-40 שנים. דמי ניהול גבוהים של 0.5% לשנה, בהשוואה לדמי ניהול של 0.2% לשנה, יכולים להצטבר להבדל של עשרות אלפי שקלים בסכום הסופי שתחסכו לפרישה.

השפעת דמי הניהול על התשואה המצטברת

כאשר אתם משלמים דמי ניהול גבוהים, הגוף המנהל את הביטוחים הפנסיוניים שלכם לוקח אליו חלק גדול יותר מהתשואה שהושגה על ההשקעות שנעשו עם הכספים שלכם. מצב זה מוביל לכך שסכום הכסף שנשאר בידיכם בסופו של דבר קטן יותר, ולכן קצבת הפנסיה שתקבלו מדי חודש תהיה נמוכה יותר. 

חשיבות ההבנה של התיק הפנסיוני שלכם

החיסכון הפנסיוני הוא אחד מהנכסים הכלכליים החשובים ביותר שיהיו לכם במהלך חייכם. עם זאת, רבים מאיתנו אינם מודעים לעומק הפרטים הקשורים בו, דבר שיכול להוביל להחלטות פיננסיות שגויות. כדי להבטיח שתגיעו לפרישה עם הסכום הגדול ביותר שאפשר, חשוב להבין לא רק מהו הרכב התיק הפנסיוני שלכם כיום, אלא גם כיצד תוכלו לשפר אותו בעתיד.

 

לצד הוזלת דמי הניהול, ישנה חשיבות גדולה בהבנת הרכב הקרן שבה אתם משקיעים, אסטרטגיות ההשקעה השונות, והשפעתן על התשואה העתידית. מנהלי קרנות הפנסיה מציעים לרוב מספר מסלולי השקעה, המותאמים לפרופיל הסיכון של החוסך – החל ממסלולים סולידיים ועד למסלולים בעלי סיכון גבוה יותר, אך עם פוטנציאל לתשואות גבוהות יותר. 

פערי ידע וחוסר נגישות: הבעיה המערכתית

חלק מהסיבה לכך שאנשים רבים לא מנצלים את הפוטנציאל של החיסכון הפנסיוני שלהם נובע ממחסור במידע נגיש ומדויק. בעוד שחברות הביטוח ובתי ההשקעות מחויבים לשלוח לכם דוחות תקופתיים ולספק לכם מידע מפורט על דמי הניהול ועל ביצועי הקרנות והביטוחים, בפועל, אנשים רבים מתקשים להבין את המסמכים הרבים והמורכבים שמוצגים בפניהם. מידע זה עשוי להיות מסובך, ולעיתים קרובות אינו נגיש וקל להבנה. מצב זה מוביל לכך שרבים אינם יודעים האם דמי הניהול שהם משלמים הם בגובה סביר, מהם ביצועי הקרנות ומה הם יכולים לעשות כדי לשפר את מצבם הפנסיוני.

מערכת cover: הכלי שיאפשר לכם לחסוך יותר

כאן נכנסת לתמונה המערכת של cover – פלטפורמה חכמה שמטרתה להנגיש לכם את המידע הפנסיוני בצורה קלה, ברורה ומרכזת. הפלטפורמה הזו נבנתה במיוחד כדי לעזור לכם להבין את התיק הפנסיוני שלכם בצורה טובה יותר, ולספק לכם כלים פרקטיים לשיפור התנאים שאתם מקבלים. 

 

קאבר מציעה ממשק משתמש נוח, המרכז את כל המידע הפנסיוני שלכם במקום אחד, לרבות דמי ניהול הפנסיה, תשואות הקרנות, וסוגי ההשקעות בהם הכספים שלכם מושקעים. באמצעות מערכת מתקדמת של ניתוח נתונים, cover מזהה הזדמנויות להפחתת דמי הניהול ומציעה לכם אלטרנטיבות זולות ומשתלמות יותר.

איך זה עובד?

תהליך השימוש במערכת הוא פשוט ואינטואיטיבי. לאחר ההרשמה תאפשרו לקאבר למשוך את המידע ישירות מקרנות הפנסיה שלכם, באמצעות ממשקים מאובטחים. לאחר מכן, המערכת תבצע ניתוח מעמיק של התיק שלכם ותציג בפניכם את כל המידע בדשבורד אישי נוח וידידותי לשימוש, המסכם את המצב הנוכחי שלכם, כולל גובה דמי הניהול הנגבים מכם, ביצועי הקרן, ואלטרנטיבות אפשריות לשיפור התנאים.

 

וזה לא הכל – מלבד הצגת נתונים פנסיוניים, הדשבורד כולל גם המלצות פרקטיות לפעולה. לדוגמה, המערכת עשויה להציע לכם לבחון את מסלול ההשקעה של קרן ההשתלמות או לעבור לקרן פנסיה אחרת המציעה תנאים טובים יותר. בנוסף, המערכת תספק לכם הערכה של החיסכון הפוטנציאלי שתוכלו להשיג באמצעות הפחתת דמי הניהול.

מעבר לטכנולוגיה: שירות פנסיוני אישי ואנושי

מעבר לשימוש במערכת המתקדמת, קאבר מציעה גם אפשרות לקבוע פגישה מקוונת עם מומחה פנסיוני מטעם החברה. סוכן ביטוח פנסיוני מורשה יבצע בדיקה מעמיקה של התיק שלכם, ינתח את דמי הניהול הנוכחיים שלכם, ויציע דרכים להקטנתם. בפגישה זו תוכלו לדון עם המומחה על אסטרטגיות השקעה מותאמות אישית שיביאו לידי ביטוי את הצרכים והשאיפות שלכם לפרישה.

 

הסוכן של קאבר גם יבחן את האפשרות להעביר את הכספים שלכם לקרנות המציעות תנאים טובים יותר, תוך שמירה על היציבות והביטחון הכלכלי שלכם. התהליך כולו מבוצע בצורה מקצועית ובהתאמה אישית, במטרה להבטיח שתגיעו לפרישה עם חיסכון מקסימלי.

 

בקיצור – קאבר מספקת פתרון הוליסטי ומתקדם לניהול הפנסיה שלכם באופן יעיל, מקצועי וללא מאמץ. הירשמו למערכת ללא תשלום וקבלו גישה לדשבורד אישי, לצד פגישה עם מומחה פנסיוני של קאבר.

האמור מהווה סקירה לא ממצה של החקיקה והתקנות הרלוונטיות ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי או מקצועי. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.

הכתבות הנקראות ביותר

עושים את זה פשוט: הכירו את רכיב הפיצויים בקרן הפנסיה

כל מה שחשוב לדעת על אחד המרכיבים החשובים ביותר בביטוח...

כך תפחיתו את דמי הניהול שאתם משלמים בקרן הפנסיה

לדמי הניהול שאתם משלמים יש השפעה אדירה על הפנסיה שלכם....

זו הדרך הקלה והמהירה להוזלת דמי הניהול בקרן הפנסיה שלכם

ניהול החיסכון הפנסיוני מהווה אתגר משמעותי עבור רובנו....

ברוקר פנסיוני לארגונים ומערכת דיגיטלית חכמה: הפתרון שכל מעסיק חייב להכיר

הפתרון המושלם לניהול הפנסיוני של הארגון: חיסכון,...

הדרך המהירה והחכמה לבדיקת קרן הפנסיה שלכם: הכירו את cover

קאבר מציעה שירות אנושי ומקצועי לצד טכנולוגיה חכמה –...